8 marca 2014

Brokuły à la polonaise/Broccoli à la polonaise

Ten przepis znalazłam w książce Julii Child "Francuski szef kuchni". Rzeczywiście, w Polsce w ten sposób traktujemy głównie kalafiora, a także brokuły (chociaż ja nie spotkałam się jeszcze z dodatkiem jajka). Ha, jako dziecko nienawidziłam bułki tartej na maśle. Przez długie lata kojarzyła mi się z przypaloną, maślaną masą z przedszkola. Jak jednak wiadomo, gusta się zmieniają, a ja pokochałam ten smak.

Tak przygotowane brokuły są świetnym obiadowym dodatkiem. Ja podałam je z gratin dauphinois i pieczonym schabem. Polecam!


I found this recipe in Julia Child's "The French Chef". Indeed, in Poland, we treat this way mainly cauliflower, also broccoli (although I have not met the version with egg yet). Well, as a kid I hated bread crumbs in butter. For years, it reminded me of burnt, buttery mass from the kindergarten. But, as you know, tastes change and now I love the taste.

These broccolis are a great addition to dinner. I served them with the gratin dauphinois and roast pork loin. Absolutely something to taste!






Brokuły à la polonaise
(przepis pochodzi z książki "Francuski szef kuchni" Julia Child)

 


Składniki (1 porcja)

kilka różyczek brokułu (według uznania)
2-3 łyżki bułki tartej
1/2-1 jajko
sól, pieprz
1-2 łyżki masła


Przygotowanie

Jajko ugotować na twardo.

Brokuły wrzucić na 2-3 minuty do osolonego wrzątku (można je gotować dłużej, ja jednak wolę, kiedy są chrupiące). Odcedzić i wyłożyć na talerz.

Na małej patelni rozpuścić masło, dodać bułkę tartą, sól i pieprz i dokładnie mieszając, smażyć na niewielkim ogniu przez kilka minut aż bułka zacznie lekko brązowieć. Zdjąć z ognia i posypać brokuły.

Jajko ostudzić i obrać. Używając sitka, rozdrobnić i posypać brokuły.

Ewentualnie dodać soli i pieprzu.

Smacznego!






Broccoli à la polonaise
(recipe comes from "The French chef" Julia Child)


Ingredients (serves 1)

a few broccoli florets (according to taste)
2-3 tbsp bread crumbs
1/2-1 egg
salt and pepper
1-2 tbsp butter

 
Method

Hard-boil the egg.

Put the broccoli for 2-3 minutes in salted boiling water (you can cook them longer, but I prefer when I have a nice "crunch" :) ). Drain and place on a plate.

In a small pan, melt the butter, add the bread crumbs, salt and pepper and mix thoroughly and cook on low heat for a few minutes until the bread crumbs begin to brown
lightly. Remove from heat and sprinkle the  broccoli.

Cool and peel the
egg. Using a sieve, crush and sprinkle it over broccoli.

Add more salt and pepper, if needed.

Enjoy!


 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz