21 września 2015

Mini crostaty z ricottą i czekoladą/Mini crostata with ricotta and chocolate

Ostatnio bardzo ograniczyłam spożycie cukru, musiałam więc przyhamować moją chęć pieczenia. Kiedy jednak znalazłam ten przepis na blogu Moje Wypieki, wiedziałam, że mój "post" zostanie złamany (zmniejszyłam jednak ilość cukru i zrobiłam wersje mini, czyli indywidualne tartaletki, które oprócz faktu, że są mniej grzeszne, są po prostu przesłodkie :) ).

Recently, I considerably limited intake of sugar, so I had to pull back my desire of baking. But when I found this recipe on Moje Wypieki blog, I knew that my "fast" will be broken (I reduced, however, the amount of sugar and did mini versions of the cake or individual tartlets, which apart from the fact are less sinful, they are just so cute :) ).



Mini crostaty z ricottą i czekoladą


Składniki (4 indywidualne mini crostaty)

Ciasto
250 g mąki
1 łyżeczka proszku do pieczenia
100 g cukru pudru
1 jajko
125 g zimnego masła
skórka starta z 1 cytryny

Nadzienie
250 g ricotty
3 kostki gorzkiej czekolady
1 jajko
1 żółtko
3 łyżki drobnego cukru
skórka starta z 1 cytryny

Ponadto
cukier puder do posypania


Przygotowanie

Wymieszać wszystkie składniki na ciasto i szybko zagnieść. Uformować kulę, zawinąć w folię spożywczą i schłodzić przez ok. 1 godzinę (lub dłużej).

Wymieszać wszystkie składniki nadzienia oprócz czekolady. Następnie zetrzeć czekoladę na tarce o małych oczkach i dokładnie wmieszać w nadzienie.

Foremki wysmarować masłem. Piekarnik nagrzać do 180 st. C.

Wyjąć schłodzone ciasto z lodówki i rozwałkować na cienki placek. Wyciąć cztery okręgi i wyłożyć nimi foremki. Z pozostałego ciasta można wyciąć paski lub okręgi na wierzch tartaletek.

Na ciasto wyłożyć nadzienie, wyrównać. Na wierzchu można ułożyć kratkę lub przykryć drugim okręgiem i nożem wyciąć krzyżyk na środku tartaletki.

Wstawić do piekarnika i piec ok. 25 min.

Wyjąć z piekarnika i ostudzić. Wyjąć z foremek.

Podawać posypane cukrem pudrem.

Smacznego!






Mini crostata with ricotta and chocolate


Ingredients (4 individual mini crostata)

Dough 
250 g flour 
1 teaspoon baking powder 
100 g icing sugar 
1 egg 
125 g cold butter
zest of 1 lemon

Filling 

250 g ricotta 
3 cubes dark chocolate 
1 egg 
1 egg yolk 
3 tablespoons caster sugar 
zest of 1 lemon

Also

icing sugar for sprinkling


Method


Mix all the dough ingredients and knead the dough quickly. Shape into a ball, wrap in cling film and chill for about 1 hour (or longer).


Mix all the filling ingredients
except chocolate. Then grate chocolate on a grater with small mesh and thoroughly mix into the filling.

Butter the molds. Preheat the oven to 180 ° C.


Remove the chilled dough from the refrigerator and roll out thinly. Cut out four circles and put in the molds, pressing well to the edges. You can cut out strips or circles from the remaining dough.

Put the filling on the dough, align. You can place a pattern or cover with another circle and cut a cross
with a knife in the middle of tartlets.

Put in the oven and bake for about 25 minutes.


Remove from the oven and cool. Remove from the molds.


Serve sprinkled with icing sugar.


Enjoy!  



 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz